Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

onsdag 2 oktober 2013

Remeber me?

Hallå där ute? Minns ni mig, den blivande joggisen?
Vill bara lugna er oroliga, jag har inte blivit en soffis, mer en snoris. Såg ju fram emot en höst i Storspåret, nu verkar det blivit en höst bland feberfrossor, äckliga näsdukar och hostattacker. Försökte länge skylla på att jag drabbats av en höstallergi, men det var det ingen som gick på. Efter att ha hostat mig igenom ett otal nätter och skakat i frossa under täcket fick jag till slut inse att det inte var en allergi utan en förkylning. Den bästa medicinen ansåg jag vara sympati, varmt te och mycket daltande och duttande, men det tycktes jag vara ensam om. Tydligen har människor i alla evinnerliga tider varit förkylda så något daltande har jag minsann inte fått uppleva. Då jag var säker på att ingen lidit så mycket som jag av en förkylning så hoppades jag i alla fall på en del duttande, men icke. Jag fick i alla fall en kopp te!

Nu har jag bestämt mig för att jag är frisk, även om Pt:n säger att jag inte är det förrän på lördag. Vem har han som informant? Vet denne informatör även hur det går i kommande tipsomgång? I vilket fall som helst så ger jag mig imorgon i kast med dansen och säger bye bye till förkylningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar