Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

tisdag 10 september 2013

Nytt spår

Trots att jag och spåret inte har någon lång historia, så har jag börjat nära en längtan efter något annat. Efter att ha sett den förbenade tavlan med "dödens-grupp" nästan så många gånger att jag kan alla resultatnivåer utantill så bestämde jag mig att nu var det dags att testa "Storspåret". Spåret som "alla andra" springer i. Om ni minns så gjorde jag ju ett tappert försök tidigt i somras, med resultatet att jag sprang vilse. Denna gång ville jag vara väl förberedd så Pt:n tog med mig på en klassisk vallning i Storspåret, för att jag skulle lära mig att hitta."Följ de där stolparna, sväng där borta och här kröker stigen sig". Instruktionerna var väl menade och jag försökte tappert hänga med. När vi tillslut tydligen kom till en passage där Storspåret och mitt gamla beprövade spår enades så sa Pt:n glatt: nu känner du väl igen dig? Känner igen mig? Jag har förmodligen aldrig varit här? Jag förstod på blickarna jag fick att jag hade fel. Men så kom vi fram till en bänk, som jag verkligen aldrig sett förut. Försökte tappert: "denna har jag inte noterat tidigare, den måste de ha satt dit alldeles nyss". Pt:n tyckte att jag borde kunnat räkna ut, med tanke på all mossa som beklädde bänken, att den inte var ny. Då klämde jag till med ett "aha, nu känner jag igen mig", trots att jag inte menade det ett dugg. Av någon märklig anledning kom vi ändock fram till den förbenade tavlan, hur det gick till vet jag fortfarande inte. De måste ha flyttat den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar