Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

måndag 5 augusti 2013

Ensam i spåret!

Gårdagens svada som ondgjorde sig över allehanda varelser i spåret gav tydligen lyckat resultat. Nog för att jag visste att socialamedier hade bra spridning, men det verkar snudd på överdrivet eftersom jag i morse inte såg till ens minsta lilla snigel! Synd att jag jag snoozade alldeles för länge så att jag bara han ett varv i detta sagolikt öde spår. Planen vara att springa två rundor innan jag for till Västerås men, men... Sa i alla fall till mig på skarpen- att om jag nu var så slö att jag inte kom upp ur sängen när jag borde, så skulle jag åtminstone göra rätt för mig i spåret! Och så blev det faktiskt. Gjorde en kanonrunda! Hade en bra fart och svetten rann från mig lika fort som en löning i december. Trots kalldusch så slutade jag inte svettas förrens jag var i Fagersta, en sträcka på nätta 5 mil...

Trots upp och nedgångar i prestation, tyckte jag att det var dags för en belöning i form av ett par rosa ballerinapjuck. Eftersom jag aldrig (!) haft ett par rosa skor förut, så kunde jag inte smyga in dessa nya i den gamla skofamiljen helt obemärkt. Hade laddat med argument varför man behöver mer än tre par ballerinor och fler än 15 par sommarskor, då sambo (Pt:n ni vet) inte delar samma intresse för skor som jag. Men tydligen har han vant sig vid att jag inte kan komma hem från Västerås utan ett par nya skor för det enda han sa vid anblicken av de rosa var: "jaha", följt av en djup suck. Jag valde att inte ta upp någon argumentationstråd och väljer att avvakta till imorgon med att berätta att jag köpt ett par springskor också.

//Susann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar