Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

söndag 4 augusti 2013

Håll er undan!

Gaaahhh!!! Vem hade hällt bly i mina lår under natten? Vem? Svara mig?
Det gick sjukt tungt under förmiddagens rundor. Vet inte om det var sommarförkylningen som hade ett litet grepp kvar om mig, även om jag kände mig frisk, eller vad det var som fick till denna plötsliga försämring. Och som om det inte räckte med att tavlan med sin utopiska resultat och tider hånskrattade åt mig varje gång jag passerade, utan spåret var ju fullt av människor.

Jag är van vid att se på sin höjd tre varelser i spåret och då är minst ett utav dem ett rådjur. Nu var det pensionärer med gåstavar, som de aldrig riktigt verkar ha koll på så man får testa om ens Flinta-steg duger till lite hinderlöpning. Det var svampplockare och någon hade tagit med sig hela tjocka släkten för att plocka bär. Plocka gärna bär och svamp med för den delen och gå gärna ut hela familjen, ta med min också- men HÅLL ER I SKOGEN FÖR BÖVELEN! I SPÅRET VÄXER INGA BÄR! Tro mig, jag har sett spåret på nära håll när jag stod på näsan tidigare i somras. Som om inte dessa flanörer vore nog så dyker det upp ett par riktiga söndagsprommenerare i kjolar och nystrukna blusar. SÅ KLÄR MAN SIG INTE I SPÅRET! Spåret är till för såna som mig, svettiga och flåsande varelser med tights som har hål på knäna.

Imorgon är det jag som beger mig ut på ett par rundor innan frukost. Och du som hade tänkt dig en tidig svampplockartur- HÅLL DIG UNDAN!

//Susann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar