Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

onsdag 14 augusti 2013

Pippi power!

Jag tror att de flesta utav er vet vem Pippi Långstrump är. Jag tror även att många utav er har sett Pippi på de sju haven. Tänk nu på den scen där fröken Långstrump står i sjörövarhatt och pekar med en värja samtidigt som hon med djup manlig röst utropar:  HA, HA! Minns ni? Precis så kände jag mig idag. Som en stark Pippi med superkrafter!

Det har varit svårt att få till det här med springningen denna vecka då semestern tagit slut och vardagen tagit vid. Intentionen har funnits men sen har det av olika anledningar inte blivit av. Idag var det bara tvunget till att bli en runda, så att min inspiration från helgens lyckade 2 km inte skulle blekna bort. Jag laddade med positivt tänkande och sa till mig själv att om jag klarade att springa 2 km i flackterräng, så borde jag kunna springa min vanliga runda på ynka 1,6 km även om den är lika oflack som vandringsleden längs Kebnekaise. Spåret har till och med den officiella etiketten "svår". Men, HA,HA! Inte ens pensionärerna med sina förbenade gåstavar kunde rubba min beslutsamhet. PIPPI POWER! I bara farten tog jag ett varv till...i rask promenadtakt. Ett powervarv fick räcka, övermod är inte Pippis grej.

//Susann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar