Jag är en person som sprang för första och enda gången till tunnelbanan 2003 och som nu har bestämt mig för att bli en joggis. Grottis är platsen där jag bor, samlar mina tankar och får energi till att dela denna galenskap med er!

måndag 22 juli 2013

No more grinolle!

Det blev till och med två vilodagar. Sambo (som han kallas när han inte är Pt) hade ordnat med en överraskningskryssning, så det blev ett par lata sommardagar på det böljande blå. Detta kompenserade jag med råge genom att ta mig runt i spåret inte mindre än tre (!) varv igår. Ja, ja, jag gick ett utav varven men jag traskade ruskigt fort i alla fall. Nu har jag lyckats springa spåret flera gånger utan att ta till lipen. Har kanske lyckats finna min inre Kjelle istället för grinollen? Undrar om Sabine Lisicki har gjort detsamma? Hon hade verkligen behövt finna sin inre Kjelle inför finalen i Wimbledon. Om någon känner henne, så kan ni hälsa att jag gärna ställer upp som Kjelle-coach. Jag behöver inget betalt, men hon får ju gärna tipsa sina sponsorer om att jag finns och springer för brinnkära livet.

//Susann

4 kommentarer:

  1. Jag är sååå imponerad att du kan springa lång utan att gå mellan varven (det gör jag)! Hur långt är spåret förresten?

    SvaraRadera
  2. Spåret är sjukt långt! Nej då, det är bara 1.6 km :-)
    Ibörjan gick jag också mycket mellan joggingstegen, nu är jag nere på bara två korta måste-gå-lite-raskt-och-andas-så-jag-inte-dör-intervaller :-)

    SvaraRadera
  3. Heja!! Jag blir så inspirerad av dina inlägg, ska försöka ta tag i träningen igen...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack! Extra roligt att kunna inspirera andra :-)
    Kram!

    SvaraRadera